fredag 23 maj 2008

Anstalt..

Hej på er!

Publiceringarna av dessa inlägg som jag skriver kommer inte i ordning riktigt. Men jag tror det kvittar. Jag skriver på min laptop och lägger sedan ut det på nätet när jag får tillgång till anslutning.

Det verkar som jag äntligen har fördel av att ha utländskt blod i ådrorna. Har kommit i kontakt med echillenargäng som är ganska sköna. Eftersom att jag ser ut som en svennebanan reagerade dom när jag pratade flytande spanska. Jag förklarade att min mor var argentinska och att hon är ganska ljus. Efter det har dom bjudit in mig till deras rum/cell när det vankats gräs.

Dt är lite sjukt att det är lättare att hitta bra gräs här än det är ute i det fria. Det verkar inte som plitarna bryr sig så mycket. Det ska vara värre om man kör kola. En av araberna fick skit när dom hittade vitt i hans cell. Tydligen blir det tilägg på hans tid och förflyttning till en annan anstalt. Jag funderar på att köpa in ett hekto och plantera i albanernas och arabernas celler så man blir av med dom sjuka asen. Många av dom är riktigt krigsskadade, det syns i blicken på dom. Det känns som ett ständigt hat som grindar i deras huvuden och jag känner mig alltid beredd på att de ska dra kniv eller annat vasst föremål när jag möter dom.

Har hängt en del på gymmet och i biblioteket på sistone. Känns som det här halvåret kan gå ganska snabbt trots allt. Jag försöker att läsa så mycket företagsekonomi som möjligt och har startat ett övningsbolag i ett bokföringsprogram. Jag har även anmält mig till en distanskurs i Företagsekonomi. Det var många år sedan jag läste den kursen och känner att man nu faktiskt behöver kunna det. Det finns även många fördelar att kunna sköta en svart verksamhet som ett legetimt bolag. Använder man samma rutiner som ett legetimt företag flyter cashen lite smidigare. Utan att behöva betala skatt då förstås...hehe. Torskrisken minimeras iom att jag har två legetima företag flytande.

I vinter några veckor efter muck är det bestämt att vi ska fira min födelsedag i villan i sydamerika. Resan är redan bokad och biljetterna är betalda. Jävligt gott att ha något fint att se fram emot. Särskillt nu när jag missar hela sommaren, fan, nu när brudarna är som finast.

4 kommentarer:

Anonym sa...

synd att du hamnade där du hamna mannen, hoppas inget händer med dig bara, skulle va tråkigt utan dina inlägg :)

Anonym sa...

fint att höra ifrån dig igen/ylva

Anonym sa...

Inget sex på ett halvår? Eller hur ser det ut??
Stay hard!!

Anonym sa...

besökstider?/ylva