tisdag 3 juni 2008

...

Hej på er alla!

Det har varit en halvtung vecka. Ena killen, Rodriguez, fick påslag på sin tid för en situation som hände innan jag kom hit. Han blev även förflyttad till en annan anstalt. Tydligen hade det blivit beef med en av araberna på gymmet varav Rodde dragit en hantel i ryggen på killen. Det saknar motstycke hur spännt det är mellan några av grabbarna här. Jag försöker hålla mig lite i bakgrunden än sålänge men man är ju givetvis tvungen att backa upp om det skulle hända något skit.

Vi har gruppsamtal med en terapigubbe 1 gång i veckan. Sjukt hur jävla dålig världsuppfattning vissa människor har. Gubben är 40-talist och kommer från landet i småland någon stans. Man ska tala om vad man känner inne i bröstet säger han. Fattar han inte att man inte kan sitta med ett gäng på 10 småligister och tala om sina känslor. Haha, kofta har han på sig också, vilken gubbe alltså.

Tusen tack till Sara som var här med ett mobilt modem (det luktade fint efter att hon smugglat in det i trosorna, haha). Sjukt hur tekniken går frammåt egentligen. Jag kommer ihåg när man satt med sitt 14.4 modem och väntade i timtal för att tanka ner en mp3:a. Nu har man en liten pryl som är stor som en tampong som ger 100 ggr den hastigheten och dessutom är trådlös. Sjukt!

Dagarna ser annars ut som så att man äter lite frukost. Fixar till mig en skål gröt och går sedan till gymmet ca 2 timmar. Springer i ca 1 timme och kör styrka resten. Jag tränade ju ganska seriöst innan jag hamnade här och det börjar ge resultat. Med tanke på att jag inte kommer supa så mycket på dessa resterande 5 månaderna kommer beachformen i vinter vara osann. Kanske skulle lägga upp en kroppsbild...eller...finns det intresse för det? Haha, skitsamma. Efter gymmet brukar jag gå direkt på lunchen. Efter lunch är det ofta någon aktivitet, typ slöjd, samtal, besök eler dyl. På kvällen blir det eventuellt en biljard och en film. Och så verkar det rulla på.

Många som skriver mail och frågar om vilken anstalt jag är på och om jag vill ha besök. Ärligt talat så är jag inte jättedesperat efter besök. Jag har 3-4 goda vänner som besöker mig regelbundet. Men lite mer kvinnligt sällskap skulle ju inte skada. Maila med en bild så jag har något att utgå ifrån.

Nu är jag klar på gymmet för idag och det är dags för lunch.
Allvarligt talat, jag ska sluta säga 'sjukt' så jävla mycket. Faktiskt riktigt störigt!

Ciao!

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA stoppade tjejen modemet upp i fittan eller i trosorna??!!

lägg upp en bild mannen...gör de varje vecka, så får vi se förändringarna.

Princessan sa...

Sjukt o grymt är några av mina favorit uttryck också..
Ja, vad säger man, livet inne ter sig kanske bra soft för någon som inte vet bättre, men efter att ha haft några nära vänner där inne, så vet jag att hur "soft" det än är, så finns det inget bättre än friheten...
Men håll ut, det är "bara" fem månader kvar...
och ja, jag vill se kroppsbild ;)

Anonym sa...

kroppsbild JA! och ylva gör gärna besök, kvinna som man är..

Anonym sa...

skönt att du är tillbaka!
/jake

Slippery Salamander sa...

modemet var ej upptryckt (hälsar sara)

prinsessan - svårt med kamera här tyvärr men jag ska se vad som kan göras.

ylva - maila en bild!

jake - dito!